. زمان مطالعه: حدود 7 دقیقه

تبدیل حساب به شبا؛ امتیاز ویژه کسب و کارها برای مقابله با کلاهبرداری

شهرت برای کسب و کارها مهم است و می‌تواند مشتری یا کاربران بیشماری برایشان ایجاد کند. شهرت نشات گرفته از عوامل مختلفی است؛ تنوع محصول، آنالیز بازار، قیمت و کیفیت اما شاید یکی از مهمترین عوامل حفظ آن، توانایی در شناسایی هویت و صحت سنجی داده‌های بانکی کاربر است که کسب و کار را در مقابل انواع مخاطرات مالی و در نتیجه ریسک‌های اعتباری مصون نگه می‌دارد. 

کسب و کارها، کاربران یا مشتریان خود را با شیوه‌های مختلف شناسایی و هویت یا اطلاعاتشان را تایید می‌کنند. یکی از این شیوه‌ها اتصال به مراکز رسمی ثبت و نگهداری داده‌ها مانند سازمان ثبت احوال یا شبکه بانکی است. اگرچه استفاده از داده‌های این مراکز برای تمام کسب و کارها به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. بنابراین کسب و کارها با واسطه‌هایی که وب‌سرویس‌ها را ارائه می‌دهند، نسبت به شناسایی یا صحت سنجی اطلاعات بانکی کاربران خود اقدام می‌کنند. 

وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا یکی از راهکارهای اعتبارسنجی اطلاعات بانکی کاربران یا مشتریان است. کسب و کارها با تبدیل شماره حساب به شماره شبا، علاوه بر اینکه از درستی شماره حساب وارد شده، اطمینان حاصل می‌کنند، از معتبر بودن شماره شبا نیز مطمئن می‌شوند. مهمترین کارکرد وب‌سرویس تبدیل شماره حساب به شماره شبا در انتقال وجه میان کسب و کار و کاربران یا مشتریانش است. تکمیل پروفایل کاربری نیز از دیگر کارکردهای وب‌سرویس تبدیل حساب به شباست.  

جیبیت به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان این وب‌سرویس، شرایطی را فراهم کرده که کسب و کار با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن علاوه بر تبدیل شماره حساب به شبا، موثق بودن اطلاعات بانکی وارد شده توسط کاربر نیز دست یابد. 

وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا چیست؟ 

ورودی وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا نام بانک و شماره حساب و داده‌های خروجی علاوه بر نام بانک و شماره شبا، وضعیت حساب اعم از مسدود یا راکد بودن همچنین نام و نام‌خانوادگی صاحب یا صاحبان است. ارائه طیف وسیعی از اطلاعات ارسالی به استعلام‌گیرنده، انتقال وجه امن را به حساب کاربران موجب خواهد شد. 

«انتقال وجه» میان کسب و کار و کاربر یا مشتری مهمترین کارکرد وب‌سرویس تبدیل حساب به شباست. استفاده از آن و پاسخی که در نهایت به استعلام‌گیرنده می‌دهد، امنیت در انتقال وجه را تامین می‌کند. این امر برای کسب و کارهایی که «استرداد وجه» به حساب کاربران‌شان را انجام می‌دهند، اهمیت دو چندان دارد. از آنجایی که شماره شبا پرکاربردترین داده بانکی برای تبادلات مالی است، وب‌سرویسی که بتواند در کوتاهترین زمان و با بالاترین دقت آن را ارائه دهد،  به ایمنی نقل و انتقال وجه افزوده است.  

تکمیل پروفایل کاربران از دیگر مواردی است که کسب و کارها می‌توانند به‌واسطه وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا انجام دهند. 

کدام کسب و کارها از «حساب به شبا» بهره می‌برند؟

استفاده از وب‌سرویس‌ها چه از نوع استعلام بانکی باشد و چه احراز هویت، جامعه هدف به‌خصوصی ندارد و هر کسب و کاری که شناسایی هویت کاربران یا صحت سنجی داده‌های بانکی مشتریانش را لازم داشته باشد، از این وب‌سرویس‌ها استفاده می‌کند. 

اما به صورت کلی آن دسته از کسب و کارهایی که با کاربران خود تبادلات مالی دارند، عمده استفاده‌کنندگان از تبدیل حساب به شبا هستند. صرافی‌های رمزارز، کارگزاری‌های بیمه، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‎‌های اینترنتی کالا از جمله کسب و کارهای هدف این وب‌سرویس هستند. 

استفاده از وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا محدودیت نداشته و هر کسب و کاری که مبادلات مالی انجام می‌دهد، می‌تواند برای افزایش ضریب امنیت انتقال وجه با کاربر یا مشتری خود از آن بهره گیرد. اگرچه مهمترین منتفعان از این وب‌سرویس، صرافی‌های رمزارز، کسب و کارهای حوزه فین‌‌تک، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های فروش آنلاین کالا یا خدمات هستند. 

این دسته از کسب و کارها با تبدیل شماره حساب به شماره شبا، از ریسک‌های اعتباری جلوگیری کرده و خود را در مقابل تبادلات مالی مشکوک بیمه می‌کنند. 

کیفیت بالا در ارائه وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا از مهمترین مزیت‌های این وب‌سرویس جیبیت است. این کیفیت نیز نشات گرفته از چند مورد است؛ ابتدا زیرساخت‌های فنی که توانایی دریافت و ثبت درخواست‌های بالا به‌ا‌زای هر ثانیه را برای کسب و کارهای بزرگ فراهم کرده، دوم بهره‌مندی از تامین‌کنندگان اصلی و سوم صحت سنجی شماره شبا در سرورهای جیبیت است. مجموع این موارد اطمینان خاطر کسب و کارها از صحت داده‌های دریافتی را بالا می‌برد. 

قیمت مقرون به‌صرفه نیز از دیگر مزیت‌های جیبیت در ارائه این وب‌سرویس است. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا جیبیت را به بهترین گزینه برای کسب و کارها تبدیل کرده است. 

فرآیند فنی تبدیل حساب به شبا

جیبیت به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا، این اطمینان را به استعلام‌گیرندگان می‌دهد که شماره شبا مقصد صحیح بوده و امکان واریز به آن وجود دارد. 

در مرحله نخست شماره حساب وارد شده به سیستم، صحت سنجی می‌شود و در مرحله بعد شماره شبا مدنظر از تامین‌کنندگان بانکی گرفته شده و در سرورهای جیبیت اعتبارسنجی شده و در نهایت به درخواست‌کننده پاسخ داده می‌شود. 

در صورتی که شماره شبا مورد نظر معتبر نباشد؛ حساب راکد یا مسدود بوده یا امکان واریز یک طرفه داشته باشد، به استعلام‌گیرنده اطلاع داده شده و به نوعی فرآیند تبدیل شماره حساب به شماره شبا، ناموفق تلقی می‌شود. 

وب‌سرویس‌های تکمیل‌کننده

وب‌سرویس تبدیل حساب به شبا در کنار وب‌سرویس تبدیل کارت به شبا یا همخوانی نام و نام‌خانوادگی با شبا می‌تواند بیشترین کارکرد را برای کسب و کارها داشته باشد. در سایه بهره‌مندی کسب و کارها از این وب‌سرویس‌ها علاوه بر کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی، اطمینان در مبادله مالی با کاربر و مشتری نیز تامین می‌شود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وب‌سرویس‌های استعلامی جیبیت می‌توانید با واحد فروش ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *