گزارش یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت

یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت در روزهای ۵ و ۶ آذرماه با حضور شرکتهای برجسته صنعت بانکی و مالی کشور برگزار شد. جیبیت، بهعنوان یکی از بازیگران پیشرو در این حوزه، با رونمایی از آخرین دستاوردها و خدمات نوآورانه خود، ازجمله زیرساخت یکپارچه کسبوکار بانکی (NEX)، احراز هویت اشخاص حقوقی (KYB) و قابلیت جدید احراز هویت اشخاص حقیقی (BioLink)، حضور چشمگیری در این دوره از همایش داشت. متن پیش رو گزارشی از حضور جیبیت در همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت است.

نوآوریهای جیبیت، پاسخی به نیازهای صنعت بانکی
جیبیت در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت با تمرکز بر معرفی راهکارهای جدید خود حضور داشت. در این دوره از همایش جیبی، علاوه بر معرفی خدمات متنوع خود، از سرویسهای جدید NEX (بهعنوان زیرساخت یکپارچه کسبوکار بانکی)، KYB یا احراز هویت اشخاص حقوقی و همینطور سرویس BioLink (سرویس احراز هویت ازطریق لینک) رونمایی کرد. طراحی فضای غرفه جیبیت نیز در همین راستا بهصورت کاملاً طراحی شده بود.
فضای غرفه جیبیت بخشهای متنوعی شامل بخشهای VIP، CIP، نتورکینگ و استودیو را در بر داشت تا محیطی مناسب برای گفتوگو و تبادلنظر با شرکای تجاری و بازدیدکنندگان فراهم کند. درنظرگرفتن فضاهای متنوع غرفه فرصتی ایجاد کرد تا بازدیدکنندگان از نزدیک با عملکرد سرویسهای ارائهشده آشنا شوند.
محمدحسین صیادینژاد، مدیر مارکتینگ جیبیت، با اشاره به فضای غرفه جیبیت، طراحی آن را بازتابی از هویت چابک و نوآورانه آن دانست و گفت: «ما تلاش کردیم نشان دهیم چگونه جیبیت با ترکیب نوآوری و تعامل ارزشآفرینی میکند. طراحی غرفه با محوریت مفهوم حرکت، بازدیدکنندگان را به تجربه مستقیم و ملموس از راهکارهای ما دعوت کرد.»
بهطور کلی، فضای تعاملی غرفه جیبیت امکان معرفی بهتر خدمات جدید، ازجمله زیرساخت یکپارچه کسبوکار NEX و خدمات احراز هویت حقوقی (KYB) و سرویس بایولینک (BioLink)، را بهخوبی فراهم کرد؛ بهاین ترتیب، مدیران ارشد بانکها، نئوبانکها و کسبوکارهای مختلف از نزدیک با طرز کار و قابلیتهای این سرویسها آشنا شدند.
اهداف جیبیت در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت
جیبیت، علاوه بر معرفی خدمات و سرویسهای جدید، درهمایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت اهداف استراتژیک دیگری را نیز دنبال میکرد؛ ازجمله آنها میتوان به ارتباط نزدیکتر و گفتوگو با بانک مرکزی و نهادهای نظارتی اشاره کرد. بهصورت کلی، هدفها و دستاوردهای جیبیت از حضور در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت از این قرار است:

رونمایی از سرویسهای جدید و استقبال گسترده
یکی از مهمترین اهداف جیبیت از حضور در همایش رونمایی از سرویسهای جدید بود. جیبیت از سه سرویس جدید خود در این همایش رونمایی کرد که با بازخورد بسیار مثبت و استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.
سرویس NEX، بهعنوان زیرساخت یکپارچه کسبوکار بانکی، یکی از سرویسهای جدید جیبیت بود که در این همایش از آن رونمایی شد. این سرویس، بهعنوان یک راهکار جامع و یکپارچه، در سیستم بانکی عمل میکند که ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی را مطابق با سلیقه کسبوکار برای بانکها فراهم میکند.
دیگر سرویسهای رونماییشده جیبیت سرویس احراز هویت حقوقی (KYB) و همینطور سرویس احراز هویت بایولینک بود. شایان جاوید میلانی، مدیر توسعه کسبوکار محصولات استعلام و احراز هویت، درمورد اهمیت سرویسهای KYB وBio Link گفت: «این محصولات با هدف پاسخ به نیازهای متنوع بانکها توسعه یافتهاند و در بهبود فرایندهای احراز هویت نقشی کلیدی دارند. بازخوردهای مثبتی که از بانکها و کسبوکارها دریافت کردیم، نشاندهنده اثربخشی این راهکارهاست.»
ارتباط نزدیکتر با شبکه بانکی و نهادهای نظارت
یکی دیگر از اهداف کلیدی جیبیت از حضور در همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت ارتباط نزدیکتر با بانکها و همینطور بانک مرکزی و نهادهای نظارتی بود. بهگفته علی بدیعی، مدیر توسعه کسبوکار جیبیت: «نمایشگاه فرصتی عالی بود تا با شبکه بانکی بهعنوان شرکای بالقوه و بالفعل جیبیت ارتباط نزدیکتری برقرار کنیم.» همچنین مدیر توسعه کسبوکار جیبیت به تلاشها برای تقویت گفتوگوها با بانک مرکزی و نهادهای نظارتی اشاره کرد. در همین راستا، مهرداد اندامی، معاون محصول جیبیت، حضور در این رویداد را فرصتی برای تعامل مستقیم با قانونگذاران و بانکها دانست و اینطور بیان کرد که «این همایش به ما کمک کرد تا نیازهای واقعی بانکها را بهتر درک کنیم و محصولات خود را مطابق با این نیازها بهبود دهیم.»

تعامل بیشتر و دریافت بازخورد
حضور در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت امکانی ایدئال برای تعامل جیبیت با بازدیدکنندگان فراهم کرد تا با دریافت بازخورد درباره محصولات و سرویسهای جیبیت، خدمات خود را بهبود ببخشد. هانیه دهقاننیری، مدیر طراحی محصول جیبیت، با اشاره به تأثیر فضای تعاملی بازدیدکنندگان، آن را فرصتی برای دریافت «بازخوردهای سازنده» دانست که کمک کرد تا جیبیت خدمات خود را براساس نیازهای واقعی کاربران بهبود دهد؛ همچنین یاسمین دشتی، مدیر محصول جیبیت، بر همین نکته تأکید کرد که بازخوردهای دریافتشده در بهینهسازی محصولاتمان نقش مؤثری دارد.
نگاهی به آینده
حضور جیبیت در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت نقطه عطفی در توسعه تعاملات این شرکت با بازیگران کلیدی صنعت مالی بود. این رویداد فرصتی برای معرفی و ارائه خدمات و دریافت بازخوردها و همچنین تقویت جایگاه جیبیت بهعنوان یکی از پیشروترین شرکتهای حوزه فناوریهای مالی و بازآفرینی تعاملات سازنده با بانکها و نهادهای نظارتی فراهم کرد.