. زمان مطالعه: حدود 8 دقیقه

مدیریت فروش و درآمد با درگاه پرداخت

آیا استفاده از درگاه پرداخت می‌تواند به افزایش درآمد کسب و کارها منجر شود؟ پاسخ مثبت است. برخی گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد بیش از 60 درصد «سبدهای خرید» در مرحله تسویه و تکمیل فرآیند خرید، رها می‌شوند. دلیل آن نیز به عوامل گوناگونی نسبت داده شده که شفاف نبودن مراحل پرداخت یا نامشخص بودن حساب پذیرنده نمونه‌ای از آن‌هاست. به همین دلیل اغلب کسب و کارها به ارائه روش‌های متفاوت پرداخت که در عین حال با نیاز مشتری و کاربر همخوانی داشته و می‌تواند به تقویت حس متقابل با مشتریان کمک کرده و آن‌ها را در صفحه پرداخت نگه دارد، روی می‌آورند. 

«ماندن» کاربر یا مشتری در صفحه پرداخت و تمایل او به طی کردن فرآیند خرید، از چند ویژگی در درگاه پرداخت نشات می‌گیرد که مهمترین آن مسیردهی هوشمند است که در نهایت به پایداری سرویس حتی در ساعات اوج ثبت درخواست منجر می‌شود.

به دلیل تغییر سلیقه و نیاز مشتریان و کاربران به پرداخت‌های غیرحضوری به نظر نمی‌رسد روند تقاضا برای پرداخت وجه از طریق درگاه‌های پرداخت در هیچ دوره‌ای متوقف شود؛ از این رو بروز اختلال‌هایی در اینترنت و کندی در سرعت آن، نگرانی‌هایی را پیرامون پایداری و افزایش نرخ تراکنش‌های ناموفق در درگاه‌های پرداخت ایجاد کرده است. 

 به باور ارائه‌دهندگان این سرویس، مسیردهی هوشمند و استفاده از PSPهای متعدد می‌تواند تبعات اختلال در اینترنت بر کسب و کارها را کاهش دهد. در واقع مسیردهی هوشمند در شرایطی که سرعت اینترنت در کشور کند بوده یا یکی از PSPها دچار اختلال و قطعی موقت شده، باعث می‌شود خریدار به سمت PSPهای پایدار دیگری انتقال داده شود تا فرآیند خرید را به اتمام برساند. 

درگاه پرداخت و آنچه که کمتر می‌دانید

درگاه پرداخت سرویسی واسط میان کسب و کار و مشتری است که علاوه بر فراهم آوردن بستری مناسب برای جابه‌جایی آسان وجه میان مشتری و کسب و کار و در نتیجه افزایش درآمدشان، با بهره‌مندی از امکاناتی، برخی هزینه‌های جانبی را نیز کاهش می‌دهد. 

شماری از ویژگی‌های درگاه پرداخت مانند مسیردهی هوشمند و پایداری بالا آن باعث شده که این سرویس همیشه در دسترس باشد و از این رو علاوه بر جابه‌جایی وجه در هر ساعت از شبانه‌روز از حساب مشتری به حساب کسب وکار، چرخه درآمدزایی را نیز تداوم بخشد.

بهره‌مندی از سرویس‌های مکمل و امکانات جانبی مانند سرویس‌ استرداد وجه شامل ریفاند و ریورس و انتقال وجه و تسویه نیز به کمک کسب و کارها آمده تا بتوانند هزینه‌هایشان را مدیریت کرده و پوشش دهند.

در واقع کسب و کارها با استفاده از سرویس درگاه پرداخت و ویژگی‌هایش این امکان را خواهند یافت در صورت بروز هر گونه کندی و اختلال در زیرساخت‌های اینترنت کشور، جریان نقدینگی را مدیریت کنند.  اگرچه شرایط نااطمینانی می‌تواند تاثیرات آشکار و نهانی بر کسب و کارها داشته باشد که مهمترین آن نامشخص بودن آینده و کاهش درآمد است. 

برای آگاهی بیشتر از مزیت‌های درگاه پرداخت می‌توانید مطلب « مزیت درگاه پرداخت برای کسب و کارها» را مطالعه کنید.

شرایط نااطمینانی چگونه بر فروش تاثیر دارد؟

سرویس‌های پرداخت، زیرساخت‌های مهمی برای کشور محسوب می‌شوند. چرا که با استفاده از آن‌ها جریان جابه‌جایی وجه میان ارائه‌دهندگان کالا یا خدمات و مشتریان یا کاربران منسجم، مستمر و مطمئن خواهد بود. 

استفاده‌کنندگان از این سرویس تنها کسب و کارهای تولیدکننده و فروشنده کالا نیستند و سازمان‌های دولتی و ارگان‌های خصوصی و شبه دولتی برای فروش خدمات خود به افراد نیز از آن بهره می‌برند. از این رو  نقش مهمی در رشد اقتصاد دیجیتال و گردش مالی دارند.

هرچه استحکام زیرساخت‌های اینترنت ضعیف‌تر باشد (سرعت کم و قطعی‌های مکرر)، زمان حضور مشتری در صفحه پرداخت نیز بیشتر بوده و از این رو مشتریان کمتری فرآیند خرید خود را به اتمام می‌رسانند. هر چه مشتری یا کاربر کمتری به سایت مراجعه کند، درآمدزایی کسب و کارها و هر سازمان یا ارگانی که با استفاده از آن کالا یا خدمت خود را می‌فروشد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

بنابراین استفاده و توسعه زیرساخت‌هایی برای ارتقا عملکرد درگاه‌های پرداخت، یکی از مهمترین روش‌های افزایش نرخ تراکنش‌های موفق و کیفیت در شرایط نااطمینانی مانند اختلال‌های موقت و کندی‌های سراسری سرعت اینترنت است. 

کیفیت درگاه‌های پرداخت زمانی افزایش می‌یابد که پایداری سرویس در روزهای بروز اختلال در اینترنت همچنان بالا باشد. راهکار ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت نیز استفاده از PSPهای متعدد برای کاهش مدت زمان حضور کاربر یا مشتری در صفحه درگاه پرداخت همچنین جابه‌جایی سریع‌تر وجه است. 

بهره‌گیری از PSPهای متعدد این امکان را به مشتری یا کاربر می‌دهد که در صورت از دسترس خارج شدن یکی از PSPها به دلیل اختلال در اینترنت بدون فوت وقت از PSP پشتیبان‌کننده دیگری استفاده کرده و فرآیند خرید خود را تکمیل کند. 

اولویت‌بندی PSP توسط کسب و کارها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند تبعات اختلال در اینترنت و کاهش سرعت آن بر درآمدزایی را کاهش دهد؛ پلتفرم‌ها با انتخاب یک PSP مهم و قدرتمند، نرخ تراکنش‌های ناموفق خود را  تقلیل می‌دهند. 

برآیند موارد گفته شده، نشان از نقش کلیدی درگاه‌های پرداخت در اقتصاد دیجیتال به خصوص در کشورهایی دارد که اختلال گسترده در اینترنت و کندی سرعت آن چالش همیشگی پیش‌روی کسب و کارهاست.

در واقع اختلال‌های بعضا کوتاه‌مدت و کندی سرعت اینترنت باعث شده که کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری به درگاه پرداختی قوی، مقیاس‌پذیر، پایدار و قابل اطمینان نیاز داشته باشند و استفاده از آن را تضمین‌کننده توسعه و ثبات‌بخش کسب و کار خود بدانند. 

پوشش ریسک‌های ناشناخته با سرویس‌های جانبی درگاه پرداخت 

درگاه پرداخت یکی از سرویس‌های مورد نیاز کسب و کارهاست که استفاده همزمان از آن و سرویس‌های جانبی‌ برای عودت وجه میزان اثر گذاری ریسک‌های ناشناخته مانند کاهش سرعت اینترنت بر درآمدزایی و توسعه کسب و کار را تا حدی پوشش می‌دهد. 

جیبیت در راستای خدمت‌رسانی بهتر به کسب و کارها در روزهایی که اختلال در اینترنت، درآمدزایی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده، سرویس‌های انتقال وجه و تسویه همچنین استرداد وجه شامل ریفاند و ریورس را به‌عنوان راهکارهای پیشرفته مالی و پرداخت به دارندگان درگاه پرداخت ارائه می‌دهد تا بتوانند بر مشکلات ناشی از اختلال در اینترنت فائق آیند. 

سرویس‌ استرداد وجه این امکان را به کسب وکارها می‌دهد تا با سریع‌ترین روش وجه پرداختی در درگاه را به حساب مشتری یا کاربر خود انتقال دهند. این سرویس‌ پس از لغو درخواست خرید از سوی کسب و کار، وجه را به حساب مشتری بازمی‌گرداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *