چگونه میتوانم لوگو و ظاهر صفحه پرداخت را تغییر دهم؟
درگاه پرداخت ما از چند PSP پشتیبانی میکند، بنابراین ظاهر صفحه پرداخت بر اساس PSP انتخابشده ممکن است کمی متفاوت باشد.
با این حال شما در پنل خود میتوانید تنظیمات عمومی صفحه پرداخت را انجام دهید:
درگاه پرداخت ما از چند PSP پشتیبانی میکند، بنابراین ظاهر صفحه پرداخت بر اساس PSP انتخابشده ممکن است کمی متفاوت باشد.
با این حال شما در پنل خود میتوانید تنظیمات عمومی صفحه پرداخت را انجام دهید:
بهدلیل اینکه ما بهعنوان یک Proxy Payment Gateway با چند PSP همکاری میکنیم، مدارک شما باید با الزامات PSP مقصد نیز سازگار باشد. مدارک عمومی عبارتاند از:
پس از بارگذاری مدارک در پنل ما، فرآیند تأیید توسط تیم احراز ما و سپس PSP طرف قرارداد انجام میشود. پس از تأیید نهایی، درگاه شما فعال خواهد شد.
سیکل تسویه به بازهی زمانی انتقال مبالغ تراکنشهای موفق از حساب PSP به حساب بانکی پذیرنده گفته میشود. از آنجایی که ما تسویه را از طرف چند PSP مختلف مدیریت میکنیم، سیکل تسویه ممکن است بر اساس PSP انتخابی متفاوت باشد (مثلاً T+0، T+1 یا T+2).
در پنل شما بخش «تسویه و صورتحساب» وجود دارد که میتوانید:
در برخی پلنها امکان انتخاب سیکل تسویهی دلخواه نیز وجود دارد.
برای فعالسازی درگاه پرداخت در جیبیت، ابتدا در پنل پذیرندگان ثبتنام کنید. در زمان ثبتنام، اطلاعات کسبوکار خود را بر اساس نوع حقوقی یا حقیقی وارد کنید.
پس از ثبتنام، تیم پشتیبانی جیبیت برای بررسی و دریافت مدارک با شما تماس میگیرد.این مرحله برای تأیید نهایی اطلاعات و آمادهسازی درگاه پرداخت انجام میشود.
بعد از تأیید مدارک، درگاه شما بر اساس نوع کسبوکار و نیازتان به یکی از PSPها متصل میشود. در این مرحله، شناسه پذیرنده (Client ID) در پنل شما فعال خواهد شد.
سپس میتوانید از طریق مستندات فنی جیبیت و محیط Swagger به API درگاه پرداخت متصل شوید.همچنین میتوانید از مدل هدایت تراکنش (Redirect) برای انجام پرداختها استفاده کنید.
در صورت نیاز، تیم جیبیت امکان تغییر PSP یا فعالسازی همزمان چند PSP را فراهم میکند.این قابلیت به شما کمک میکند تا بالاترین نرخ موفقیت تراکنشها را تجربه کنید.
در پنل پذیرندگان بخشی با عنوان گزارش تراکنشها وجود دارد که تمامی تراکنشها از تمام PSPهای فعال شما در آن تجمیع شدهاند.با فیلتر وضعیت «ناموفق»، میتوانید جزئیات هر تراکنش و علت آن را مشاهده کنید.
دلایل ناموفقبودن تراکنشها (مثل خطای کاربر، بانک یا PSP) در قالب کد خطا و توضیح متنی نمایش داده میشود. در صورت نیاز، امکان دریافت گزارش جامع از طریق API نیز فراهم است تا بتوانید بهصورت سیستمی نرخ موفقیت پرداخت را پایش کنید.
در پنل پذیرنده، از بخش تنظیمات فنی میتوانید URL وبهوک خود را ثبت کنید. بهمحض انجام هر تراکنش، سرور ما یک Callback امن (POST Request) به آدرس ثبتشده ارسال میکند که شامل:
نکات مهم:
درگاه پس از انجام تراکنش، اطلاعات پرداخت شامل وضعیت، مبلغ، کد رهگیری بانکی و شناسهی پرداخت را به سیستم شما از طریق Webhook و API پاسخ ارسال میکند.
شما میتوانید با استفاده از این دادهها رسید پرداخت را برای کاربر نمایش دهید یا برای مراجعات بعدی ذخیره کنید.
همچنین در پنل پذیرنده، برای هر تراکنش یک صورتحساب (Invoice) ایجاد میشود که شامل جزئیات پرداخت و وضعیت تسویه است. این بخش به شما کمک میکند پرداختهای مشتریان را بهصورت دقیق مدیریت کنید.