. زمان مطالعه: حدود 6 دقیقه

تسویه با شناسه؛ قابلیتی جدید برای کسب و کارهای بزرگ

مشتری‌مداری یکی از اهداف کسب و کارها به‌خصوص برای آن دسته که خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌کنند، است. این هدف با در اختیار داشتن «مجموعه‌ای» از ابزارها و روش‌ها محقق می‌شود.

تسویه و انتقال وجه یکی از ابزارهاست که علاوه بر تسهیل مبادلات مالی میان کسب و کار با مشتریان یا کاربرانش می‌تواند راهکاری برای کاهش بار مالی و عملیاتی کسب و کارها نیز به‌شمار رود و فرآیندهای مالی را در سایه امنیت بیشتری به سرانجام برساند.  این روش پرداخت آنقدر مهم است که در برخی موارد به عنوان متر و معیاری برای ارتقا تجربه کاربری و گامی مهم در جهت ارائه خدمات مشتری‌مدارانه نیز به‌شمار می‌رود .

جیبیت با ارائه وب‌سرویس تسویه و انتقال وجه که مزیت‌هایی همچون جابه‌جایی وجه بدون محدودیت در سقف و در مقیاس گسترده را داراست، به مهمترین گزینه پیش‌روی کسب و کارها برای انتقال وجه ایمن و تسویه زودهنگام تبدیل شده است. اگرچه که این سرویس با دارا بودن امکان «تسویه با شناسه»، فرآیندهای انتقال وجه به حساب‌های دارای شناسه را نیز با سرعت و اطمینان بیشتری انجام می‌دهد. 

«تسویه با شناسه» امکان شناسایی و رهگیری واریز کننده را نیز آسان‌تر می‌کند؛ در واقع یکی از کارکردهای تسویه با شناسه در داخل پنل، شناسایی بهتر و آگاهی از جزئیات تراکنش است. 

انتقال وجه به حساب‌های دارای شناسه مانند ارگان‌ها و نهادهای دولتی از دیگر کارکردهای «تسویه با شناسه» سرویس انتقال وجه جیبیت است که با آن می‌توان به حساب تمام بانک‌های کشور، وجه را با شناسه و به صورت پایا جابه‌جا کرد. 

 

واریز به حساب‎های بانکی شناسه‌دار

همانطور که گفته شد تسویه و انتقال وجه یکی از ابزارهای ارائه خدمات مشتری محور برای ارائه‌دهندگان آنلاین کالا و خدمات است. با این سرویس کسب و کارها قادر هستند در هر ساعت از شبانه‌روز و با داشتن شماره شبا مقصد و صحت‌سنجی اطلاعات هویتی و داده‌های بانکی، عملیات انتقال وجه را به حساب‌های حقیقی و حقوقی انجام دهند.

جیبیت برای سهولت فرآیندهای انتقال وجه به حساب ارگان‌ها یا سازمان‌های خاص، ویژگی جدیدی تحت عنوان «تسویه با شناسه» به پنل کاربری خود افزوده است. ویژگی فوق این امکان را به کسب و کارها می‌دهد که به حساب‌های حقیقی یا حقوقی دارای شناسه نیز انتقال وجه را انجام دهند. از آنجایی که شناسه حساب کاملا منحصربفرد است، می‌تواند فرآیند بررسی تراکنش‌ها را نیز آسان‌تر کند. 

در این روش تسویه، شناسه را تنها مشتری یا کاربر (فرد دریافت کننده وجه) خواهد داشت که در صورت تمایل می‌تواند آن را در اختیار کسب و کار (واریز کننده) قرار دهد تا عملیات جابه‌جایی وجه توسط «تسویه با شناسه» صورت گیرد.

 

منطبق با نیاز کسب و کارهای بزرگ

تسویه با شناسه علاوه بر اینکه بار عملیاتی بخش مالی کسب و کارها را کاهش می‌دهد، بررسی و تایید تراکنش‌های انتقال وجه و تسویه را از جانب مشتریان کسب و کارها نیز ساده می‌کند. بدین معنا که حساب مقصد می‌تواند به راحتی تراکنش‌های ورودی خود را مدیریت کند. این امر برای آن دسته از شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که در روز تراکنش‌های زیادی را دریافت می‌کنند، مفید خواهد بود. 

پلتفرم‌های فروش تورهای مسافرتی و هتل از استفاده‌کنندگان از این قابلیت هستند؛ با دریافت شماره شناسه حساب دارندگان هتل و انتخاب گزینه «تسویه با شناسه» در سریع‌ترین زمان و پس از تطبیق شماره شبا و شناسه حساب می‌توانند وجه مورد نظر را به حساب هتل‌های طرف قرارداد منتقل کنند.

 

پیش‌نیاز بهره‌مندی از «تسویه با شناسه»

پیش از انجام فرآیند انتقال وجه و انتخاب گزینه «تسویه با شناسه»، اطلاعات بانکی حساب مقصد مانند شماره شناسه و شبا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تطابق آن‌ها با یکدیگر، اجازه انجام تراکنش تسویه با شناسه به کسب و کار داده می‌شود. 

 

مزیت‌های تسویه با شناسه

شناسایی و تایید هویت واریزکننده وجه و انتقال وجه در سریع‌ترین زمان ممکن از مهمترین مزیت‌های بهره‌مندی از «تسویه با شناسه» است.

تطابق اطلاعات بانکی و بررسی اطلاعات حساب مقصد و جزئیات تراکنش، رهگیری آسان‌تر تراکنش‌ها در صورت وجود هرگونه مغایرت و مشکل همچنین امکان لغو تراکنش 60 دقیقه پس از انجام از دیگر مزیت‌های ویژگی جدید وب‌سرویس تسویه و انتقال وجه، «تسویه با شناسه» برای کسب و کارهاست بهره‌مندان از این روش می‌توانند به صورت پایا و به تمام حساب‌های شناسه‌دار بانکی تراکنش‌های تسویه را انجام داد. 


سرویس‌های مکمل 

«تسویه با شناسه» یکی از قابلیت‌های سرویس انتقال وجه و تسویه است که برای آن دسته از حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی که شماره شناسه را در اختیار کسب و کار قرار می‌دهند، کاربرد دارد.

از آنجایی که پیش از انجام هر تراکنش، اطلاعات حساب مقصد صحت‌سنجی می‎شود، بنابراین وب‌سرویس‌های استعلام مانند استعلام شبا یا تبدیل کارت به شبا می‌توانند در کنار تسویه و انتقال وجه برای کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *